Fick veta imorse att en vän som jag känt sen dagis gått bort. För ett helt år sen. Så sjukt. Hade ingen aning! Det känns så konstigt... Vila i frid. 
Hade en grymt bra photoshoot igår, min nästa bild för mitt projekt med killar och mat. Kärlek! 
Min pappa är så rolig, han försöker alltid muta mig med att komma hem. Och varje gång jag säger att jag kommer OM jag får ta med mig Tigress så säger han att han ska tänka på saken hahah. Och sen direkt efter så säger han "Okej, men då får ni båda bo i källaren". Sen så mutar han med att jag ska få en egen bil om jag kommer hem. Och jag frågar "vadå för bil?" Och han säger, "Ja, en liten säker bil". Hahhah 
Min pappas kusin från Washington ringde tidigare idag och undrade om min pappas operation. Jag hade helt glömt bort operationen.. Börjar bli nervös nu, för man vet aldrig vad som kan hända, speciellt när det handlar om hjärnan. Han är ju över 60 också, så kroppen är inte lika stabil och mottaglig som den skulle vara om han var några år yngre. Ska be för honom. Vet inte vad jag skulle ta mig till om något skulle hända honom. 
Hursomhelst börjar mina projekt bli klara, och jag är ganska snart redo för min portfolio show. Väldigt nervöst dock. 3 veckor kvar exakt och skolan är slut för hela livet förmodligen. Känns så sjukt att jag liksom kan bocka av det i min lista. Vuxenlivet börjar verkligen här och nu. Ekonomi är sånt himla jobbigt ämne. När jag flyttade hit behövde jag inte tänka på ekonomin så mycket, men nu när den tillgången är borta så är det som man är på egna fötter i mörkret. Ingen att vända sig till och även om det gick att vända sig till det så vill jag inte. Men jag har alltid hört att man inte ska leva med någon för ekonomisk säkerhet, det är som att köra över sig själv med en buss. Visst är det bekvämt att bli omhändertagen, köpa exakt VAD man vill, äta ute vart man vill och hur många gånger i veckan som helst, och veta att det inte kommer bli ett problem. Ingen huvudvärk, ingen ångest. Men det är i slutändan som min pappa alltid lärt mig att vara ekonomiskt självständig. Förlita dig aldrig på en kille, din man eller någon i överhuvudtaget, förutom dig själv och dina familj. För man vet aldrig vad som sker och hur illa saker och ting kan gå. Självständighet går före allt annat eller så tappar man respekt om man hamnar i fel händer. 
Hela denna vecka kommer ha skönt väder, idag var det 27 grader. Gymmade i shorts för första gången detta år utan att frysa. Fick mina ögonbryn gjorda också. Kärlek! 
Aja, ska plugga lite nu, Xoxo
 
Anonym

Hej. jag undrar om du kan mejla mej. har en fråga angående din tidigare sjukdom. tack på förhand. kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress