Igår sov jag över hos Nodi.
Jag åkte till henne tidigt, och så låg vi och pratade i hennes säng tills det var dags att göra oss i ordning för kvällen.
Nodi sminkade mina ögon så fint!
Vi tog bussen runt 7 in till stan och så mötte vi Sama och hennes kusin vid Laughing Duck.
Sen kom Husse och Prema, och vi beställde middag.
Runt en timme senare rullade resten av gänget in och det blev lite shots och vin.
Testade en hotshot för första gången. Så sjukt hur det inte smakade alkohol!
Runt 11 så rullade vi till klubben, och det var indisk musik som pumpade i högtalarna.
Stötte på så himla många som jag inte träffat på år och dar. Var så roligt!
Fahim hade nog den bästa reaktionen måste jag säga, haha!
Efter klubben drog vi vidare till Max för lite fyllegrubb. Det blev äntligen chilicheese, mmm!
Sen blev det taxi hem och vi båda däckade fort!
På morgonen hade Nodis mamma fixat makaroner och korv, som jag btw hade saknat såååå mycket, så hon fixade speciellt åt mig dagen efter just för att jag hade längtat. Så söt!
Sen blev det hemfärd, ombyte och så iväg för att möta Naida på tåget. Det blev en tripp till MOS (Mall of Scandinavia) men så upptäckte vi att det var för knökfullt, så vi drog vidare till Kista C.
Det blev fika på Espresso House och massa skitsnack.
Sen gick vi förbi bokhandeln och Naida köpte lite böcker så fick jag en gratis bok på köpet, hihi.
Boken heter "Alex" skriven av författaren Pierre Lemaitre. Såg väldigt intressant ut måste jag säga!
Imorgon tänkte jag ta sovmorgon och ta det lugnt. Redigera lite tänkte jag, det är behövt då jag har tre uppdrag som ligger på hyllan och väntar på att bli redigerade eftersom jag inte kunde få något gjort på flyget.

Är äntligen i Sverige!
Landade i förrgår, men oj vad jag lidit av jetlag dessa dagar. Har inte orkat göra någonting, men nu börjar det släppa lite smått.
Mamma fyllde 60 igår, men vi gjorde ingenting speciellt eftersom min bror var sjuk. Vi ska äta middag på måndag istället har vi bestämt.
Flygresan var okej, min rygg mördade mig måste jag säga. Dock fick jag en bra plats precis vid mittenraden vid gången, så jag inte behövde flytta på mig när någon behövde gå på toa.
Jag fick mitt bagage väldigt fort, och sen möttes jag av min pappa och storebror.
Det regnade (typiskt). Sen kom jag hem och la mig i min säng. Som jag längtat!
Jag gosade sönder Tigress haha. Sen började the waiting game på mamma som inte hade någon aning om någonting. Jag och Samin gick till Stinsen och kollade skor åt honom för att döda lite tid. Det var mysigt då vi hann spendera lite ensam tid med varandra.
När mamma kom hem så sa pappa "Det finns en present som kom till dig i Samiras rum, gå och titta!!"
Såklart ska hon titta och OOOOJ vilken chockad mamma jag fick. Haha! Hon sa att det här var den bästa födelsedagspresenten EVER! Awww!
Idag sprang jag lite ärenden med pappa. Blev ett bankbesök och ett besök hos polisen för att förnya mitt ID kort.
Sen tog jag tåget in till stan. OJ vad förvirrande då dom byggt om. Fattade verkligen noll.
Gick runt lite i stan i väntan på Lensa. Vi satte oss inne på Joe & The Juice inne på Åhlens, som btw har världens kassaste service. Oj vad jag blev arg på en av killarna som jobbar där. Aldrig igen.
Vi satt och myste och catchade upp, sen kom Naida och överraskade mig haha!
Vi satt kvar ett tag sen började jag och Naida rulla hemåt. Först blev det ett stopp inne på Lagerhaus, sen bar det av mot tåget.
Kom hem och så plockade min farbror upp mig och vi åkte hem och åt middag. Så mysigt!
Runt 9 så skjutsade min farbror hem mig och Ruslan. Vi åkte förbi Ruslan först så jag kunde se hans lägenhet, sen skjutsade han hem mig. Vi satt i bilen utanför mitt hus och pratade lite. Jag älskar min farbror, han är så himla go.
Imorgon så bär det av hem till Nodi för lite chill, fotografering och sen ska det bli utgång! Ska bli kul. Yayyy

23 oktober 2017

LACMA

Welcome to my LaLa Land

I förrgår så stressade jag hem efter jobbet för att göra mig iordning för att träffa Eva och hennes man på Wokcano. Hennes kille är så trevlig. Han är från London, så de bjöd mig och Rez på middagen eftersom jag fyllt år. Hon gav mig $50 i Visa Kreditkort samt ett kort på H&M. Så himla söt! Idag har varit en eventfull dag. Jag fotograferade Farhana och Mo’s gravidbilder. Vi åkte först till Griffith Park men bestämde oss snabbt för att åka ner till LACMA istället för att hänga där. Det blev lite bilder med ballonger vi köpte på morgonen, och därefter åkte vi till Rodeo Drive för lite bilder där också. Blev en hel del bra bilder måste jag säga.

Jag ska redigera dem plus bilderna från Lisas (Rez chefs fest) som jag tog igår, på planet på tisdag hade jag tänkt.
Imorgon är sista hela dagen här. Det blir en ganska hektisk dag måste jag säga. Det blir till att packa och dona, fixa naglarna och sen möta Janelle för middag på kvällen.
Igår var jag och bytte ut min Apple Watch. Batteriet hade slutat fungera så bytte ut den mot en series 3. I love it. Så himla skön och den funkar utan telefonen också vilket är nice.
Jag är fortfarande mätt från dagens middag. Mo och Farhana tog ut mig på middag på Palms efter fotograferingen. Så söta!!
Efter Rez kom hem från jobbet så åkte vi och tittade på film. Happy Death Day stod på menyn idag. Så bra film måste jag säga!!
Nä nu blir det fortsatt packning för resan. Jag hatar att packa. Ugh