(null)

(null)


Igår var vi hemma hos Rez mamma på middag. Det var en hel del folk för att de hade lagat en get i Zion’s namn. I islam när man får en son så måste msn offra två getter eller en ko i barnets namn. Om man får en dotter är det bara en get eller en ko. En get går på $350 så det var lite saftigt med två... 
Sen har Rez’s mamma sin väninnas familj här från Bangladesh också. Hon hade tagit med sig ett 22 karat guldhalsband och en 24 karat’s ring åt Zion och en indisk outfit åt mig samt ett säng överkast åt Zion’s framtida säng, haha. 

Nu har jag äntligen börjat få i ordning på alla flyttlådor här hemma... börjat lägga undan alla kläder i sin rätta låda och slänga det som inte längre passar eller behövs längre. Känns himla skönt måste jag säga!! :) 
När allt är klart så slänger jag upp ett helt inlägg på mitt hem, jag lovar!! 

Idag vaknade jag ganska sent eftersom att vi kom hem ganska sent från Rez mamma. Gick upp, fixade frukost och sen åkte jag och Rez och handlade mat på Valley Produce. Den affären är så nice med billiga kryddor och fryst mat från olika länder! Mest från Indien och medelhavet. 
Sen åkte vi hem, åt middag och så kom våran indiska granne förbi och lämnade en present åt Zion. En supermjuk filt. Hon är verkligen så underbar! 


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress