(null)

(null)


Igår var en mysig dag. Jobbade fram till 6 sen åkte jag och droppade av min bil i Natalie och Enoch’s lägenhet och så tog vi tre en scooter till Santa Monica Pier. Därifrån så tog vi oss hela strandvägen till Venice. Det var så otroligt roligt! Scootrarna är så häftiga för man kopplar upp sig mot en app på telefonen som man sedan använder för att koppla upp sig för att hyra scootern. Sen när batteriet på scootern dör så låser man den och hoppar på en annan scooter och fortsätter. Så sjukt häftigt och man får åka på bilvägen vilket är lite läskigt, men man lärde sig snabbt balansen och enklaste sättet att ta sig runt. 
Det var helt perfekt väder för detta, och vi åkte runt ända till drygt 9, och sen så åkte vi till 3rd street Promenade och åt middag på Chipotle.
När vi var klara så fanns det inga scootrar så vi gick ett bra tag för att få tag i en, och så krigade vi för att få tag i en till. En tredje hittade vi inte så jag och Natalie delade på en scooter, och Enoch tog den andra. Det var så sjukt läskigt men vi skrattade hela vägen så de släppte efter ett tag. Sen blev det hemgång. 
Idag har jag jobbat fram till 5, därefter mötte jag upp Rodrigo för lite jobb snack på Starbucks. 
När jag satt i bilen och skulle dra från mötet så glider det upp en bil bredvid mig. Killen i bilen bredvid ger mig gester att dra ner min ruta. 
Han undrar om mitt klistermärke på min bil för att det är svenska flaggan, sen undrar han om jag är svensk. Jag svarar att jag är från Sverige och då säger han att han är född i Sverige. Jag tänker jahaaaa vad roligt! Och då kommer bomben "Jag är född i Göteborg :)" på den renaste svenskan som finns Hahaha! Jag blev chockad måste jag säga haha! Sen säger han att han undrade för jag är ju inte blond! Vilket utmärkt exempel på stereotyp.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress