17 januari 2019

EOSC

Welcome to my LaLa Land

Idag var min första dag på nya jobbet.... 
åh vad jag trivs! 
Parkerade på min absolut egna parkeringsplats på taket, och sen så slängdes jag direkt in i jobbet. Fick lära mig otroligt mycket information, och imorgon ska jag jobba i receptionen med Anhita. Anhita är min nya kollega, en äldre dam från Ryssland, men oh vad hon är rolig! Sån mamma, hade hela handväskan full av olika ätbara grejer. 
Hon tryckte i mig allt hon själv åt, så som frukt, choklad och müsli. Inte ens "vill du ha?" Utan det var "här har du en banan, en till mig och en till dig! :) " "jag är sugen på choklad, nu ska vi äta choklad! :)))" Så söt. 
Och bästa var, jag var ärlig om min graviditet och jag fick otroligt positiv respons, alltså hur mycket mer kan man önska sig?!

Det har spöregnat hela 3 dagar nu, asså riktig dusch, så innan vi skiljdes åt så gav hon mig sitt paraply att behålla då hon fick veta att jag inte äger ett paraply, HAHA. 
Imorgon ska vi öppna ihop, klockan 6 på morgonen. Har kommit i underfund med att jag inte behöver köpa kaffe på morgonen längre, vi har en fett fancy kaffemaskin på jobbet, helt gratis och sen gratis läsk och vattenflaskor så slipper köpa allt det där. Wohooo! 

Efter jobbet drog jag och Rez till Santa Clarita i regnet. Alltså wow så svårt att se i regnet, allt var helt grått och dimmigt. 
Vi gick och kikade på ett hus som vi sen slutade med att vi skrev på papper för..... SÅ, snaaaaaart flyttar viiiiii till ett stort hus! 
Hela 125 kvadrat är huset, på två våningar och super högt i tak. Lite äldre är huset men när vi väl fixar allt, möblering osv så kommer det bli helt perfekt! Åh, jag är SÅ lycklig. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress