Jag har haft så otroligt mycket att göra de senaste veckorna, sen jag började jobba på nya jobbet har jag knappt orkat eller hunnit med speciellt mycket. Vi fick nycklarna till nya stället i torsdags, och sen dess har vi varit igång med att leta ny säng, tvättmaskin/torktumlare och ett nytt kylskåp. Samtidigt som vi försökt få ihop allt för min babyshower så som inbjudningar, meny, dekorationer osv. Alltså AHHH, så mycket att göra, och inte nog med det, denna hela vecka har vi delat upp i olika dagar, då vi ska packa ner hela denna lägenhet på 4 dagar.... alltså OJ, jag är helt överväldigad. Absolut, det är jätte roligt med alla grejer som sker, men så sjukt hektiskt. Samt, jag fick maginfluensa i onsdags så jag jobbade halvdag i torsdags och sen var jag ledig hela fredagen... Var bosatt på toaletten hela torsdag kväll fram till söndag morgon. Utan att skämta, jag har aldrig varit såhär magsjuk i hela mitt liv. Inte ens när jag fick salmonella för drygt 12 år sen.. Vet faktiskt inte hur det här gick till, men jag misstänker att det måste komma från jobbet då alla patienter som kommer in är magsjuka på ett eller annat sätt. TYPISKT.
 
Så på fredag kväll tvingade Rez med mig till akuten. Jag hade börjat få sammandragningar, och han var rädd att barnet hade blivit skadat på nåt sätt. Så fick dropp och så höll dom koll på mig i några timmar. Fick veta att jag hade något virus i magen, men de vet inte varifrån det kom.
Men mår mycket bättre idag, förutom att jag börjar få morgonsjuka igen, så som jag hade de första månaderna i graviditeten, och sen har jag även dragit på mig något som heter PUPPP, vilket är gravideksem på magen. Och detta går inte bort förrän efter barnet är fött. Just my luck alltså! 
 
Men jag måste verkligen ge Rez all kudos i världen, han har varit SÅ otroligt vabbande, tagit hand om mig som om jag vore hans barn, t om matat mig i sängen haha. Jag har verkligen vunnit på lotto när jag gift mig med denna människa. Nu vet jag verkligen att han kommer bli en så otroligt bra pappa, inga tvek om saken. Jag tror ingen tagit hand om mig på samma sätt både i hur han varit mot mig och hur han stressat för att jag varit sjuk, sen min egen pappa. Rez är redooooo! :)
 
Igår fick Jenisa sin bebis! 1 1/2 månad i förtid. Alltså wow. Jag vet inte ifall jag ska bli lite nervös inför min egen graviditet eller ej, jag hoppas verkligen inte att Zion kommer innan April. Jag som börjat trivas så bra på jobbet, vill inte lämna det så fort! Men vi får se, håll tummarna! 
Försöker pyssla ihop mina babyregistries just nu, BuyBuyBaby och Target är mina To-Go ställen. Det är faktiskt lite roligt, vi får se vad folk plockar på sig. Känns bättre att få välja istället för att få random grejer i dubbletter! :) 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress