Bananbröd:
 
Sätt ugnen på 175'C . (350'F)

Jag är jättedålig på att översätta mått så klistrar in receptet som det stod på hemsidan, haha.

3 bananas (brown, mashed)
1/3 cup melted butter
1/2- 1 cup sugar (depends on how sweet you want it)
1 egg, whisked with a fork
1 tsp baking soda
A pinch of salt
1 1/2 cups flour
  1. Preheat oven to 350
  2. In a bowl, mix all ingredients by hand until well incorporated
  3. Pour into a greased bread pan (approx 9x4x4)
  4. Bake 50 minutes to 1 hour or until browned and toothpick inserted in middle comes out clean (check at about 50 minutes)
  5. Cool on a cooling rack
Idag var jag ledig så jag passade på att städa undan lite här hemma, handla mat med Rez och sen fixade jag banan bröd. Aldrig bakat det förut men jag blev så otroligt sugen från ingenstans, och vi köpte precis hem bananer så det passade helt perfekt. Som att det var meant to be, haha, 
Blev jättelyckat måste jag säga, och man hann multitaska mycket undertiden brödet var i ugnen. 
Passade på att duscha och fixa middag undertiden som brödet var i ugnen. 
Imorgon så ska jag och min chef till OC för att gå på ett möte med fabriken som fixar vårt material till produkten. Ska bli intressant eftersom att det kommer regna mest hela dagen imorgon. Ughhh...
Oh well, Cali behöver massa regn innan sommaren infaller, för vi lär nog inte se speciellt mycket regn på ett flertal månader. 
Ska försöka pussla ihop mig själv med en ansiktsmask och sen blir det att sova så jag orkar åka till jobbet tidigare imorgon! :)
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress