(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Idag var en ganska produktiv dag. Jag var ledig men kunde inte sova ut då jag vaknade tvärt och min mobils skärm var helt svart. Tänkte att den kanske var urladdad, men nej det var den inte då telefonen var kopplad i laddaren. 
Så jag försökte förgäves att starta om telefonen men tillslut så behövde jag gå ner och söka hjälp på datorn. 
Fick igång mobilen efter ett tag, och sen så vart jag klarvaken. Sån tur att jag var ledig idag, annars hade jag blivit galet sen till jobbet, haha. 
Så det blev lite städning och sen tog jag mig till Smart & Final för att handla till middagen. 
Rez saknade min mammas tonfisk bullar och linssoppa, så jag fixade fram receptet till dom, och så fixade jag ihop middagen. Det blev otroligt lyckat måste jag säga! :) 
Nöjd man! 

Recept på Linssoppan: 

Koka 1,5 koppar röda linser i en kastrull med 3dl vatten. Koka i 15-18 min, tills linserna blivit mjuka. 
Skär en grön chili i bitar tillsammans med lök och ingefära och lägg i en skål. 
Bryn kummin frön i olja tills dom får en fin brun färg. Häll i skålen med chili, ingefära och lök och bryn i några minuter. Tillsätt salt. 
Lägg i en sked koriander, cayenne och gurkmeja pulver. Blanda och pressa i en halv citron. 
Blanda ner allt i kastrullen med linserna och rör om. Lägg i lite salt och hackad färsk koriander. Blanda och servera! 


Mammas Tonfisk bullar

Häll i två burkar konserverad tonfisk i en skål. 
Tillsätt 1dl potatismos pulver, hackad salladslök, salt, cayenne, krossad vitlök, krossad ingefära och en matsked matlagningsgrädde. Blanda allt och forma sedan till en boll. Tryck till med handflatan så att den blir platt. Doppa den i en skål med vispat ägg och stek! 
Mmmmm! 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress