11 december 2018

Gourmia

Welcome to my LaLa Land

(null)

(null)

Idag har varit en relativt okej dag. Planterade lite kryddor i Christiana’s trädgård och sen skrev jag lite julkort och hjälpte henne runt om kring huset. Tog mig över en timme att ta mig till jobbet... 
Tog hundarna på promenad, duschade dom och gick sen till posten för att skicka iväg lite returer. Efter jobbet så åkte jag till Fashion Q och fyndade lite på deras rea. Fick en mauvefärgad tjocktröja och en T-shirt med ananas tryck på, för ynka $8! 3.99 styck! Vilket kap! Köpte även en fin klänning och en topp med knappar åt Janelle som får åka ner i hennes julklappspåse :) 
Sen tog jag mig en sväng in på Dollar Tree och köpte presentpåsar och lite annat krimskrams. 
Dollar Tree är guld när det kommer till såna smågrejer som vanligtvis kostar en massa inne i andra butiker så som Target osv. 
Innan jag åkte hem så åkte jag förbi BestBuy. 
Jag och Rez fick upp ögonen för en köksapparat som kallas för "AirFryer", nu när vi var hemma hos Farhana i helgen. 
Det är en maskin som friterar mat utan att använda en uns olja. Vet inte riktigt hur men man slänger i fryst mat så som pommes eller nåt annat man vill laga, och så trycker man på lite knappar och väntar några minuter så är maten helt krispig sen fast på ett hälsosamt sätt. Man kan tydligen göra en hel massa med denna smarta mackapär, så jag åkte till Best Buy och beställde en. De gör prismatchning där så jag såg att Costco sålde den för halva priset så fick den för $69 istället för $150 som dom har den prislagd. Kändes ganska nice faktiskt haha! :)) 
Den kommer levereras om några dagar så det blir att vänta tålmodigt hehe... 
Imorgon är jag ledig från jobbet men jag ska göra en photoshoot med Frank. Ska bli intressant och nice med lite extra cash :) 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress