Kom hem från matbutiken för någon timme sen. Oj vilken lång dag det har varit. 

Jobbade halvdag på djurhotellet imorse. Kom hem efter jobbet och sov i två timmar, och sen gjorde jag mig iordning för att jobba på matbutiken. 
Det var en sjukt varm dag idag. 51 grader.. Alltså den värmen är fan inte kul. Vi sålde slut på all is, både torr-is och is i påsar. Och glass i stora lass såldes det också, haha! 
Runt 8 på kvällen blev det strömavbrott, så vi fick skicka ut alla 400 kunder i butiken. Det var KAOS. Strömavbrott i 2,5 timme. Alltså den här dagen var inte att leka med måste jag säga.
Så vi stängde och låste dörrarna. Det var bäcksvart i hela lokalen. Så mörkt att vi behövde ta ljus från hyllorna och tända dom för att få lite ljus i affären. Sjukaste var att alla våra telefoner slutade att fungera, inga inkommande eller utgående samtal/sms fungerade. Så sjukt! 
Och himlen hade fått någon skum orangeröd färg, alltså det kändes inte normalt måste jag säga. Ganska kusligt faktiskt.  
När vi hade bestämt att det var dags att gå hem så kom lysena på igen. Alltså OJ vilken stress det blev sen eftersom våra kassapparater inte fungerade och två hade fått kortslutning så vi kunde bara ta emot pengar, inte kort. 
Kaossssss. Vi fick iallafall ta med oss en grillad kyckling som plåster på såren. Det blev min middag hahah. 
Nu måste jag sova, blir ännu en lång dag imorgon. Förhoppningsvis lite svalare. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress