26 februari 2015

SB

Welcome to my LaLa Land

Hade en sjukt rolig helg. Åkte till Santa Barbara och hälsade på Alvina. Jag åkte ju upp med henne tidigare i år för hennes orientering, men nu har hon liksom bosatt sig där, träffat vänner och skaffat sig ett studentliv. Så jag åkte dit på fredagen efter att jag hade fått mina ögonbryn fixade. 
Tog inte så speciellt lång tid att komma upp dit, drygt 1.5 timme. 
När jag kom fram så drog vi till Starbucks med hennes roomies, och sen splittrades vi och jag och Alvina gick på bio och kollade på 50 Shades of Gray. Wow.. hhahaha. Jag blev arg på filmen i mitten till slutet. 
Efter filmen så drog vi till McDonalds och åt middag och vidare hem för att fixa oss för kvällen.
Väl fixade så kom Alvinas kompis Taylor och Rachel över och tillsammans så drog vi till en gata där alla frathouses är. Det var som på film, kändes helt sjukt! Vi spenderade kvällen på ett av husens bakgård med en indisk kille som efter ett långt tag erkände varför han pratade med oss från första början - Han ville ha en trekant . . . Han vart arg för att vi båda drev med honom och sa att vi var gifta med varandras bröder. Så jag var gift med hennes bror, och hon var förlovad med min bror. Tydligen möttes Alvina och min bror på mitt och hennes brors bröllop hahaha. 
Efter festen så promenerade vi hemåt och gick och la oss.
Lördag morgon så drog jag, Alvina och Sam på en hike till en labyrint. Vi gick hela labyrinten som tillsammans var 0.6 miles lång. Efter det drog vi till stranden och hoppade på massa stenar, och ner i vattnet för att vada oss fram i vattnet till en liten ö. Det var läskigt för vågorna var så höga. 
Tyvärr så fick vi alla något som heter "Tarr" under våra fötter som är något svart kletigt material. 
Vi såg en naken man, sittande med helt öppna ben och som om han var helt ensam på stranden. Efter det såg vi en död sälunge utan huvud och alla inälvor utspridda på stranden. En död fågel trillade jag nästan över också! 
Efter stranden drog vi hem och gnuggade bort Tarr'en med olja och hushållspapper. Funkade väldigt bra.
Vi chillade resten av kvällen och sen gjorde vi oss iordning för att dra på ett fratparty. Festen var så packad att vi drog efter ett tag till en annan fest som var helt kaos. En kille spåra ur och började slå på väggar samtidigt som han ramlade omkull på golvet och det var spya överallt. Vi drog hem efter det och så gick vi för att köpa Freebirds och Ben&Jerry's.
Söndag tog jag och Alvina bussen till State Street för lite shopping. Tyvärr så hände något med bussen så vi fick ta en annan buss, och haha vi åkte helt fel. Vi kom fram efter någon timme sen så shoppade vi lite på F21, och Marshalls, sen stängde allt och vi drog hem. Det spöregnade så vi var helt blöta och kalla också, Jag åkte hem senare på kvällen. Det var skönt att vara hemma, men det var skönt att åka bort ett tag också.
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress