31 oktober 2010

Take a grip

Film/Musik

Jag måste ta tag i mig själv, måste börja lita, annars kommer saker och ting förstöras..
Men..har jag skyldigheten att lita när jag blivit sviken mer än så många gånger som jag kan räkna till?
What if you'r right this time? What if you'r faithful to me this time? Då har jag gjort ett misstag.
Men egentligen vet man inte, när så många lögner kastats upp i ansiktet.
Ord är så enkla att kasta ut, allt behöver inte ha en speciell mening bakom sig, vissa saker säger man bara för att slippa undan på enklaste sätt och undvika jobbiga konflikter.
Men tillit är precis som det där med sagan om "peter och vargen" när peter ropade varg för många gånger så trodde ingen på honom tillslut.
Sanningen kommer alltid fram, vare sig man vill det eller inte.
Var ärlig, och ta konsekvenserna.
Det är då du vinner respekten.



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress